förhållande


Kommentarer

Jag har levt med en ätstörning i 8 år men håller på att ta mig tillbaka till livet. Just nu är jag nere i en svaka och har svårt att äta och kompletterar med näringsdrycker. Jag pebdlar mellan allt eller inget. Jag hetsäter i perioder och svälter mig i perioder. Jag känner mig tjock, ful och allmänt äcklig fast jag rent intellektuellt vet att jag är underviktig. Jag går på behandling på en ätstörningsmottagning , jag har bott på behandlingshem och varit på specielat enheter. Problemmet för mig är att jag även har en annan diagnos. Jag har emtionellt instabil personlighetsstörning eller oftast brukar man säga borderline. Jag är för sjuk psykiskt för att läggas in på ätstörningsenhter och därför åker jag in och ut på psyk där de inte kan hjälpa mig annat än hota ,med sondmatning!!!
Några bra tips på ställen som, tar emot självdestruktiva ätstörda personer!!!
Kram Linda

Svar: Här; http://narjagblirfri.blogg.se/?tmp=698376 har vi skrivit lite om olika ställen som erbjuder vård för ätstörningar, vi kan inte svara dig säkert på om det är rätt för dig, men vi vit att det finns många människor som lider av en ätstörning och även har andra diagnoser. Även om de på en ätstörningsklinik inte kan hjälpa dig med dina psykiska problem så kan de hjälpa dig att bli frisk från din ätstörning och på så sätt kommer det även bli lättare för dig att ta tag i dina andra problem! Vi rekommenderar dig att ta kontakt med någon av klinikerna vi skrev om, berätta om dina problem så kommer de kunna hjälpa dig vidare, som sagt har man en ätstörning behöver man vård för sjukdomen även om du har andra diagnoser med! all lycka till!! kramar Annie och Frida
None None

2012-08-08 // 11:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback